It's over now
jag kan inte säga att jag INTE saknar dig. i så fall skulle jag ljuga. och jag kan inte säga att jag INTE  älskade dig. då skulle det vara den största lögn jag någonsin sagt.
så jag säger nu.
jag saknar dig så mycket att jag gråter varje kväll.
jag älskar dig så, att mitt hjärta brister bara vid tanken att du är med någon annan.
men jag vet, att detta var det bästa för oss båda.
jag kunde inte leva med tanken att du var så långt borta. och du kunde inte leva med tanken att inte veta vad jag gjorde.
vi hade olika startpunkter, vilket också gjorde att mina mål var annorlunda mot dina.
jag ville och vill fortfarande vara självständig, kunna klara mig ensam. jag ville ut i världen och bara vara.
men du hade helt andra tankar om hur jag skulle vara. du ville att jag skulle vara som en hemmafru,
jag fick inte gå ut och träffa vänner och gå på fester, jag var inte tillåten att göra misstag.
jag var 15 och du ville att jag skulle finnas och vara din för evigt.
jag ville vara din, men inte för evigt. jag har ett liv att leva,
jag älskar dig, men inte tillräckligt mycket för att kunna vara din för evigt.
jag kan inte säga att jag INTE saknar dig, i så fall skulle jag ljuga.
Och jag kan inte säga att jag INTE älskade dig, då skulle det vara den största lögn jag någonsin sagt.
Så jag säger nu.
Jag saknar dig så mycket att jag gråter varje kväll.
Jag älskar dig så, att mitt hjärta brister bara vid tanken att du är med någon annan.
Men jag vet, att detta var det bästa för oss båda.
Jag kunde inte leva med tanken att du var så långt borta.
Och du kunde inte leva med tanken att inte veta vad jag gjorde.
Vi hade olika startpunkter, vilket också gjorde att mina mål var annorlunda mot dina.
Jag ville och vill fortfarande vara självständig, kunna klara mig ensam.
Jag hade redan en plan om hur mitt liv skulle vara.
Jag skulle klara mig själv, inte vara hemma och städa och laga mat.
Det ingick inte i min plan.
Men du hade helt andra tankar om hur jag skulle vara.
Du ville att jag skulle vara som en hemmafru, jag fick inte gå ut och träffa vänner och gå på fester, jag var inte tillåten att göra misstag.
Jag var 15 och du ville att jag skulle finnas och vara din för evigt.
Jag ville vara din, men inte för evigt. Jag har ett liv att leva.
Jag älskar dig, men inte tillräckligt mycket för att kunna vara din för evigt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback